Sabtu, 6 Jun 2009

Mereka

Tulisan ini didedikasikan untuk mereka berdua, ibu bapa ku.

Pertama sekali, terima kasih kepada kamu, nun jauh di sana, kerana mengingatkanku, walaupun kamu sendiri tak menyedari yang secara tidak langsung telah mengingatkanku tentang ibu dan bapa. InsyaAllah, ada kesempatan kita akan berjumpa.

Atas segala kejayaanku,
atas segala kabahagiaanku,
atas segala pekertiku,
atas segala puji terhadapku,
atas segala yang terbaik yang aku perolehi,
terima kasih ma dan abah,
membuka mata hatiku terhadap kebaikan,
mengenalkan aku kepada Maha Pencipta,
mengajar aku menutur kata-kata yang baik,
menuntun tanganku melakukan kebaikan,
membimbing hatiku mengingati Allah,

sehingga aku rasakan,
tiada satu pun kebaikan yang aku belajar tanpa melalui mereka,
setiap kebaikan yang aku lakukan,
mereka mendapat bahagiannya,
setiap pujian yang ku terima,
bererti pujian buat mereka juga,
setiap perbuatanku yang menyenangkan orang,
merekalah yang dengan lemah lembutnya mengajarku,

terimalah kasihku wahai, ma dan abah,
segalanya yang baik tentang aku, itulah jasamu,

Ma dan abah,
redhailah anakmu ini,
doakanlah agar pelihara hidupnya,
sentiasa teguh memelihara Islam,
menjadi harapan bangsa dan negara,
kerana pada akhirnya nanti,namamu berdua akan ku sebut,
sebagai pasangan ibu dan bapa,
yang dengan hemah dan hikmah,
dan dengan penuh taat kepada Allah,
melaksanakan tanggungjawabnya.

Semoga kamu berdua dicucuri rahmat dan dikurniakan syurga firdaus.

2 ulasan:

wady awagy berkata...

pi blajar sungguh sungguh. jangan main main. pastu jadilah manusia berguna

Muhd Sazlie berkata...

aku dlm proses menjadikan diri aku blh diguna pakai.. kau pula bagaimana?