Khamis, 9 April 2009

Altantuya (sebut dalam hati)

Mula-mula sekali, patik mohon sembah derhaka jika entri ini berbaur politik. Mahkamah mendapati dua anggota Unit Tindakan Khas, Cif Inspektor Azilah Hadri dan Koperal Sirul Azhar Umar didapati bersalah membunuh Altantuya.
Jika hakim tersalah menghukum, maka dia hanya mendapat satu pahala. Tetapi jika hukumannya betul, dia mendapat dua pahala. Jika hakim tersalah hukum, hanya pesalah sebenar yang mengetahui yang dirinya bersalah. Maka pesalah ini akan terus membisu dan sentiasa menjunjung tinggi keadilan yang baru dia hadapi ini. Bagi pesalah yang palsu ini, dia akan terus mencemuh keadilan yang baru sahaja dia hadapi.
Ketahuilah, Allah itu Maha Menghakimi. Allah itu Maha Adil. Hukumannya merentasi waktu dan tempat. Bala tenteranya sekalian makhluk di muka bumi, yang melata, yang berjalan, dan yang berterbangan. Mereka sesekali tidak akan sembah derhaka kepada Allah. Dan jika Allah berkata "Kun Fayakun", maka terjadilah segala ketentuannya. Jika dikehendaki yang bersalah itu menerima hukuman, maka mereka tidak akan terlepas hatta seinci pun.
Itu sahaja bebelan aku kali ini. Pesalah akan dihukum, pasti, dan yakin, dan masa itu akan tiba.

p/s: apa motif dua anggota UTK itu membunuh ye?

Tiada ulasan: