Isnin, 23 Ogos 2010

Kombinasi Terbaik

[Tajuk] di Bulan Ramadan


Satu: Hari ini aku sahur minum kopi dan makan kurma. 2 paket aku buat dalam satu cawan. Aku jarang minum kopi dan tak berapa minat sangat pun. Ini kali pertama dalam bulan puasa ini.

Dua: Aku bertanya kepada seorang facebook friend tentang statusnya yang nampak macam sedih.

Tiga: Tazkirah Ramadan di pejabat (setiap Isnin dan Rabu) disampaikan oleh bosku. Pengisian tentang apa dan berapa banyak amalan yang telah kita lakukan untk bulan puasa ini.

Disebabkan kopi, badan aku sangat terasa kesan kafein. Selepas bertanya tentang status facebook aku ke tazkirah Ramadan. Mungkin disebabkan dua perkara sebelum ini, tazkirah itu betul-betul memberi kesan kepada jiwa.

kesimpulan yang aku dapat buat, pada fasa kedua Ramadan: fasa keampunan ini, akan datangkah keampunan Allah kepada ku yang serba kekurangan ini.

p/s: terima kasih kepada yang terlibat dengan pembuatan kopi itu. Terima kasih kepada facebook friend itu, dan terima kasih kepada pemberi tazkirah tadi. Semoga kalian dirahmati Allah. Sebesar-besar syukur kepada Allah yang Maha Besar yang menyusun tiga perkara yang tiada langsung kaitannya dan hasilnya melembutkan hati aku di pagi ini.

Tiada ulasan: