Selasa, 4 Januari 2011

token cinta

menukar duit yang ada kepada token2 cinta di arcade adalah kerja biasa seorang yang menjadi dewasa. remaja yang telah kenal cinta pun biasa berbuat seperti itu. aku juga sama, mengikut arus trend semasa menukar duit kepada token cinta. masuk ke dalam arcade dan mencuba permainan2 cinta. aku menukar duit yang tidak lah terlalu banyak, kerana relatifnya ada orang yang tukar sehingga dua uncang, ada yang hanya tukar kepada 2, 3 keping token saja. aku biasa2 je. aku pergi ke permainan pertama, harap2nya dapatlah jackpot. tak berjaya. normallah, dalam seribu ada berapa je yang dapat jackpot percubaan pertama. tapi orang sebelah aku ni sekali je dah dapat jackpot, nasib baik die tukar skit je duit. dan dia balik dengan senang hati. aku pergi ke permainan lain lagi, dari satu ke satu permainan lain. tak dapat2 jackpot lg. tension pun ada jugak ni.
aku pun pergi ke permainan lain. tekad aku inilah terakhir. token aku masukkan. alamak terjatuh, aku kutip dan masukkan ke tempatnya. main game. cemerlang. dan cemerlang. dan makin lama makin susah. cis, game macam ini pun ada jugak ye. makin lama makin susah dan akhirnya makin menyampah aku. arrghh... aku sepak game tu selepas kalah. orang kiri kanan pandang sekejap je, dan terus bermain. maklumlah, tempat tu kan bising, mana ada orang nak amik pot perhatikan kau. dan aku lihat aku satu lagi token pada aku. ku renung kosng. tanpa rela dan dengan rela aku menepuk bahu orang sebelah, "bang, amik lah token ni, saya dah nak balik rumah".
(ini perenggan akhir, maknanya cerita ini dah nak habis). Aku melangkah keluar. sampai rumah. baring. terlelap. dan aku set mimpiku supaya pergi ke arcade dan bermain game sehingga menang jackpot. kalau bangun sekali lagi, aku akan tidur dan bermimpi yang sama lagi.

Tiada ulasan: