Isnin, 15 Ogos 2011

Berbuka Puasa ke-15

Tiada Apa-apa


Tiada apa-apa sangat untuk dikongsi atau difikir bersama hari ini. Penant sikit hari ini, kerja bertimbun di ofis.

Di masji di bulan Ramadan memang selalu dipenuhi bukan sahaja orang dewasa tetapi juga budak-budak. Ada yang berlari, bermain, datang nak makan, dan bergaduh-gaduh anak pun ada. Biarkan sahajalah, bila dah makin matang sedikit kita tegurlah perlahan-lahan. Apa yang penting, kenalkan hatinya dengan masjid.

Kadang-kadang aku curi-curi dengar juga 'perbincangan' kanak-kanak ini, dan aku selalu terfikir siapa sebenarnya yang ajar mereka guna kata ganti nama 'kita' dan 'awak'. Sungguh comel aku rasa. Sudah pasti bila besar mereka perlahan-lahan akan bertukar kepada 'aku' dan 'kau' tetapi 'kita' dan 'awak' tetap comel bagi aku bila lihat mereka petah bercakap sesama mereka.
ok, 'kita' berhenti di sini dulu ye. Esok kita cite kat 'awak' lagi.


p/s: entri ini ditulis menggunakan handset berkeypad qwerty.

Tiada ulasan: